25 september 2011

Laswerk

Vrijdag avond hebben we de Fiat naar de werkplaats gebracht.
Zodat we de gehele zaterdag aan de fiat konden werken.

We zijn begonnen met de fiat op te tillen zodat het je op borsthoogte kon werken.
en dat we ook onder de auto kon komen. i.v.m. laswerk.



Toen zijn we begonnen met het eraf slijpen van de polyester zijskirt, want hierachter zit een rotte dorpel.
Deze moest vervangen gaan worden, en ik had hier donderdag al een opzet stuk voor gekocht.







Tijdens het weg slijpen van de dorpel kwamen we er achter dat de dwarsbalk ook slecht was.
Dus deze hebben we ook verwijderd en vervangen voor een nieuwe.




Hierna ook nog wat kleine verbeteringen gedaan, waaronder kleine gaatjes in orde gemaakt.
De body was verder keihard en dat scheelt een hoop werk.

We hadden verwacht dat er meer las werk aan zou zitten, want als je meestal begint te slopen kom je altijd nog delen tegen die niet in orde zijn. (zoals de rotte dwarsbalk)

Ik ben ondertussen ook nog een beetje bezig geweest met het motorblok.
ben namelijk afgestapt van het motorfiets blok. dit om diverse redenen.
Na wat onderzoek blijkt namelijk dat het onmogelijk is om zo'n apparaat legaal door de keuring te krijgen.
maar toen kwam ik op marktplaats een Fiat 126 blok tegen voor een super prijs.
650cc 2 cilinder dus kan er zo in.
Dit motorblok moet overigens wel  compleet nagekeken worden.
ze hebben dit blok al eerder uit elkaar gehaald. dus alle pakkingen etc. moeten vervangen worden.
ook wil ik er een snelle nokkenas in hebben, en nog diverse andere dingen vervangen.

Hier nog enkele foto's van het motorblok. 




Ik ben voornamelijk bezig geweest met het verwijderen en schoonmaken van kleppenhuis, thermostaathuis, en de beplating van de carterontluchting.
Deze onderdelen heb ik allemaal in zo'n speciaal oliebadje schoongemaakt. nu kwestie van schuren en dat kunnen die straks ook mooi opnieuw gespoten worden.

Dat was het voorlopig even.
Wordt vervolgd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten